OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU pn.: „Budowa mikroinstalacji prosumenckiej z wykorzystaniem paneli fotowoltaicznych w Kochcicach”
Działając na podstawie art. 40 ust. 1 Prawa zamówień publicznych (tekst jednolity Dz. U. z 2013 r., poz. 907 z późn. zm.) Gmina Kochanowice zawiadamia o wszczęciu postępowania o udzielenie zamówienia publicznego.
I. Nazwa i adres zamawiającego:
Gmina Kochanowice
ul. Wolności nr 5
42-713 Kochanowice
E-mail: gmina@kochanowice.pl
Godziny urzędowania: 8:00 do 15:00
II. Określenie trybu zamówienia:
Postępowanie prowadzone jest w trybie przetargu nieograniczonego o wartości szacunkowej poniżej progów ustalonych na podstawie art. 11 ust. 8 Prawa zamówień publicznych
III. Adres strony internetowej, na której zamieszczona będzie specyfikacja istotnych warunków zamówienia: Specyfikacja istotnych warunków zamówienia zamieszczona zostanie na stronie internetowej: www.bip.kochanowice.pl
IV. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia, z podaniem informacji o możliwości składania ofert częściowych:
Przedmiotem opracowania jest zadanie pn.: „Budowa mikroinstalacji prosumenckiej z wykorzystaniem paneli fotowoltaicznych w Kochcicach.”
Zakres robót przewiduje budowę instalacji fotowoltaicznej o mocy 40kW na dachu budynku Zespołu Szkolno-Przedszkolnego w Kochcicach, zlokalizowanego przy ul. Parkowej 45 w miejscowości Kochcice, Gmina Kochanowice.
Podstawowe parametry instalacji fotowoltaicznej:
– Moc instalacji fotowoltaicznej: 40,0 kW
– Minimalna sprawność instalacji fotowoltaicznej: 15%
– Minimalny roczny uzysk: 30 000 kWh
– Inwerter: Inwerter 10kW z transmisją danych – 4 szt.
– Ogniwo fotowoltaiczne: panele polikrystaliczne 250Wp – 160 szt.
Przedmiot zamówienia obejmuje:
– dostawę i montaż paneli fotowoltaicznych, o łącznej mocy znamionowej 0,040 MW,
– dostawę i montaż przetwornic,
– dostawę i montaż konstrukcji wsporczej na dach kryty blachą falistą,
– okablowanie,
– zabezpieczenie przeciwprzepięciowe,
– modernizację instalacji LPS (dostosowanie do nowych warunków pracy),
– monitoring pracy i wizualizacja produkcji energii elektrycznej,
Wykonawca w ramach zadania wykona wszystkie czynności związane z pełnym wykonaniem instalacji fotowoltaicznej (uruchomieniem), w tym przyłączenie do wewnętrznej instalacji obiektu. Wykonawca winien dokonać zgłoszenia do lokalnego zakładu dystrybucyjnego (Tauron Dystrybucja S.A. Oddział w Częstochowie.) przyłączenia mikroinstalacji oraz uzyskać akceptację zakładu dystrybucyjnego.
Wykonawca przed zabudowaniem instalacji na dachu budynku powinien wykonać projekt budowlany zabudowy i przyłączenia paneli fotowoltaicznych do sieci dystrybucyjnej z uwzględnieniem ochrony przeciwporażeniowej, przepięciowej, odgromowej.
Należy wykonać obliczenia przez konstruktora posiadającego uprawnienia budowlane bez ograniczeń potwierdzające możliwość zabudowy paneli fotowoltaicznych na dachu budynku.
Zamawiający zaleca Wykonawcy wykonanie wizji i dokonanie własnych ustaleń co do rzeczywistego zakresu robót wymaganego do osiągnięcia pełnego rezultatu, celem ujęcia ich w cenie ofertowej.
Wspólny Słownik Zamówień:
45311100-1 Roboty w zakresie okablowania elektrycznego
09332000-5 Instalacje słoneczne
45315300-1 Instalacje zasilania elektrycznego
45315600-4 Instalacje niskiego napięcia
71247000-1 Nadzór nad robotami budowlanymi
71334000-8 Mechaniczne i elektryczne usługi inżynieryjne
W/w zakres robót należy wykonać zgodnie z warunkami Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia (SIWZ), w szczególności zgodnie ze stanowiącą do niej Planu funkcjonalno-użytkowego.
Uwaga: Jeżeli w SIWZ lub załącznikach do SIWZ przy opisie przedmiotu zamówienia wskazana została nazwa producenta, znak towarowy, patent lub pochodzenie w stosunku do określonych materiałów, urządzeń, itp. Zamawiający wymaga, aby traktować takie wskazanie jako przykładowe i dopuszcza zastosowanie przy realizacji zamówienia materiałów, urządzeń, itp. równoważnych o parametrach nie gorszych niż wskazane.
Prace towarzyszące nie objęte Planem Funkcjonalno-Użytkowym, specyfikacją konieczne do uwzględnienia:
1) utylizacja elementów z rozbiórki,
2) organizacja i zabezpieczenie placu budowy,
3) uporządkowanie terenu po budowie,
4) likwidacja placu budowy, oraz wszelkie inne prace nie objęte w SIWZ , a konieczne do wykonania ze względu na sztukę budowlaną.
Zamawiający wymaga udzielenia gwarancji jakości na wykonane zamówienie na okres:
a) panele PV: minimum 12 lat,
b) uzysk mocy: minimum 10 lat na 90% uzysku mocy, 25 lat na min. 80% uzysku mocy,
c) przetwornice: minimum 15 lat,
d) pozostałe urządzenia i materiały: minimum 5 lat (60 miesięcy),
e) wykonane roboty: 5 lat (60 miesięcy)
Gwarancja na wszystkie zastosowane urządzenia i materiały winna być gwarancją producencką.
Wszelkie wykorzystane przy realizacji zamówienia urządzenia i materiały muszą być fabrycznie nowe.
Panele fotowoltaiczne nie mogą być starsze niż z 2014r.
Zamawiający nie przewiduje udzielania zaliczek na poczet wykonania zamówienia.
V. Informacja o możliwości złożenia oferty wariantowej:
Zamawiający nie dopuszcza składania ofert wariantowych.
VI. Termin wykonania zamówienia:
Termin wykonania zamówienia – do dn. 27.10.2015 roku.
Okres udzielonej gwarancji jakości i rękojmi za wady: nie mniejszy niż 36 miesięcy na wykonanie zamówienia.
VII. Warunki udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków oraz informacja o wymaganych oświadczeniach lub dokumentach:
7.1. Wykonawcy ubiegający się o zamówienie, nie mogą podlegać wykluczeniu z postępowania na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy.
W celu wykazania spełnienia warunku, o którym mowa wyżej, tj. braku podstaw do wykluczenia z postępowania o udzielenie zamówienia, wraz z ofertą należy dołączyć:
1. oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy – zgodnie z załącznikiem nr 2 do SIWZ;
2. aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu – wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert;
3. aktualnego zaświadczenie właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenie zdrowotne i społeczne, lub potwierdzenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu – wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert;
7.2. O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy spełniają warunki z art. 22 ust.1 ustawy dotyczące:
1. Posiadania uprawnień do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania – nie dotyczy.
2. Posiadania wiedzy i doświadczenie do wykonania zamówienia.
Opis sposobu dokonania oceny spełnienia warunku:
1. Warunek ten zostanie spełniony, gdy Wykonawca wykaże, że w okresie ostatnich 5 lat (a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie) przed upływem terminu składania ofert wykonał min. 2 zadania, polegające na budowie instalacji ogniw fotowoltaicznych o wartości min. 140.000,00 zł (brutto) każde zadanie i zostały one wykonane w sposób należyty oraz zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone.
W celu oceny spełnienia przez Wykonawcę warunku, o którym mowa powyżej. Wykonawca zobowiązany jest przedłożyć wraz z ofertą:
a) wykaz robót budowlanych, wykonanych w okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, z podaniem ich rodzaju i wartości, daty i miejsca wykonania (zgodnie z załącznikiem nr 4 do SIWZ) oraz dowody dotyczące najważniejszych robót określające, czy roboty te zostały wykonane w sposób należyty oraz wskazujące, czy zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone.
3. Dysponowania odpowiednim potencjałem technicznym oraz osobami zdolnymi do wykonywania zamówienia.
Opis sposobu dokonania oceny spełnienia warunku:
1.Wykonawca musi wykazać dysponowanie (dysponuje lub będzie dysponował) osobą/ami zdolną/ymi do wykonania zamówienia tj. posiadającą/ymi prawo do wykonywania samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie tj. odpowiednie uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń elektrycznych i elektroenergetycznych bez ograniczeń oraz uprawnienia budowlane do projektowania w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń elektrycznych i elektroenergetycznych bez ograniczeń
lub odpowiadające im ważne uprawnienia, które zostały wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów, oraz zrzeszoną/ymi we właściwym samorządzie zawodowym zgodnie z przepisami ustawy z dnia 15.12.2000r. o samorządach zawodowych architektów, inżynierów budowlanych oraz urbanistów (tekst jednolity Dz.U. z 2013 poz.932)
lub
spełniającą/ymi warunki, o których mowa w art. 12a ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane (tekst jednolity Dz. U. z 2013 r. poz. 1409) tj. osoba/y której/ych odpowiednie kwalifikacje zawodowe zostały uznane na zasadach określonych w przepisach odrębnych lub spełniającą/ymi wymogi o których mowa w art. 20a ustawy z dnia 15.12. 2000 r. o samorządach zawodowych architektów, inżynierów budownictwa oraz urbanistów („świadczenie usług transgranicznych”).
W celu oceny spełnienia przez Wykonawcę warunku, o którym mowa powyżej. Wykonawca zobowiązany jest przedłożyć wraz z ofertą:
a) wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia (wystarczające będzie wykazanie wyłączenie osób, o których mowa powyżej w pkt 2.3.1), wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych dla wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami – zgodnie z załącznikiem nr 5 do SIWZ.
b) oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia – zgodnie z załącznikiem nr 5 do SIWZ.
Natomiast w przypadku osób, które uzyskały uprawnienia w innych krajach Unii Europejskiej posiadane uprawnienia muszą spełniać warunki określone w ustawie z dnia 18 marca 2008r. o zasadach uznawania kwalifikacji zawodowych nabytych w państwach członkowskich Unii europejskiej (Dz. U. Nr 63 poz. 394). Osoby spoza terytorium Rzeczpospolitej polskiej muszą się legitymować decyzją o uznaniu kwalifikacji zawodowych lub decyzją o prawie do świadczenia usług trans granicznych, wydanymi przez właściwe Rady Izby Inżynierów albo udokumentować, że zdały egzamin na uprawnienia budowlane przed właściwą Izbą.
4. Znajdują się w sytuacji ekonomicznej i finansowej zapewniającej wykonanie zamówienia
Opis sposobu dokonania oceny spełnienia warunku:
1.Wykonawca musi być ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia, na kwotę nie mniejszą niż 300.000 PLN
W celu oceny spełnienia przez Wykonawcę warunku, o którym mowa powyżej. Wykonawca zobowiązany jest przedłożyć wraz z ofertą:
a) opłaconą polisę, a przypadku jej braku innego dokumentu potwierdzającego, że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia.
UWAGA: Jeżeli Wykonawca wskazując spełnienie warunku, o którym mowa pkt 4., polega na zasobach innych podmiotów zgodnie z art. 26 ust. 2b ustawy, Zamawiający wymaga przedłożenia dokumentów, o których mowa w tym punkcie, dotyczących tych podmiotów.
7.3. W celu potwierdzenia spełnienia warunków udziału w postępowaniu, o których mowa w pkt 1. do 4. oprócz dokumentów wyszczególnionych powyżej, należy złożyć oświadczenie, zgodnie z załącznikiem nr 3 do SIWZ.
7.4. W zakresie warunków udziału w postępowaniu opisanych w pkt 2. do 4. (opis sposobu dokonania oceny spełnienia warunków) niniejszego rozdziału SIWZ, Wykonawca może polegać na wiedzy i doświadczeniu, potencjale technicznym, osobach zdolnych do wykonania zamówienia lub zdolnościach finansowych innych podmiotów, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nimi stosunków. Wykonawca w takiej sytuacji zobowiązany jest udowodnić Zamawiającemu, iż będzie dysponował zasobami niezbędnymi do realizacji zamówienia, w szczególności przedstawiając w tym celu pisemne zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na okres korzystania z nich przy wykonywaniu zamówienia. Zobowiązanie takie należy złożyć w oryginale lub kopii poświadczonej za zgodność przez notariusza, lub kopii poświadczonej za zgodność z oryginałem prze podmiot udostępniający zasoby.
7.5. Jeżeli wykonawca, wykazując spełnianie warunków udziału w postępowaniu opisanych w pkt 2. do 4. polega na zasobach innych podmiotów na zasadach określonych powyżej w pkt 4 (zgodnie z art. 26 ust. 2b ustawy), Zamawiający w celu oceny, czy wykonawca będzie dysponował zasobami innych podmiotów w stopniu niezbędnym dla należytego wykonania zamówienia oraz oceny, czy stosunek łączący wykonawcę z tymi podmiotami gwarantuje rzeczywisty dostęp do ich zasobów, może żądać dokumentów dotyczących w szczególności:
– zakresu dostępnych wykonawcy zasobów innego podmiotu,
– sposobu wykorzystania zasobów innego podmiotu, przez wykonawcę, przy wykonywaniu zamówienia,
– charakteru stosunku, jaki będzie łączył wykonawcę z innym podmiotem,
– zakresu i okresu udziału innego podmiotu przy wykonywaniu zamówienia.
7.6. Wymagania związane ze złożeniem oferty przez Wykonawcę mającego siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej:
1. Jeżeli Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, zamiast dokumentu określonego w pkt. 7.1 – niniejszej specyfikacji, składa dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, potwierdzające odpowiednio, że nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości – wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert.
2. Jeżeli w kraju miejsca zamieszkania osoby lub w kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, nie wydaje się dokumentów, o których mowa w pkt. 6.1. zastępuje się je dokumentem zawierającym oświadczenie złożone przed notariuszem, właściwym organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego odpowiednio kraju miejsce zamieszkania osoby lub kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, lub przed notariuszem. Dokument ten, powinien być wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert.
7.7. Inne oświadczenia lub dokumenty, jakie mają dostarczyć Wykonawcy w celu potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ustawy Pzp:
1. Aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy Pzp, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert.
2. Dokumenty dotyczące przynależności Wykonawcy do tej samej grupy kapitałowej, tj. listę podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007r. o ochronie konkurencji i konsumentów (Dz.U. Nr 50, poz. 331, z późn. zm.) albo informację o tym, że wykonawca nie należy do grupy kapitałowej – zg z załącznikiem nr 6 do SIWZ.
7.8. Inne oświadczenia i dokumenty, które należy przedłożyć:
1. Kosztorys ofertowy, sporządzony w formie uproszczonej w oparciu o przedmiar robót.
2. Oświadczenie, że Wykonawca zapoznał się z warunkami zamówienia i z załączonym wzorem umowy oraz, że przyjmuje ich treść bez żadnych zastrzeżeń na formularzu oferty – zgodnie z załącznikiem nr 1 do SIWZ.
3. Pełnomocnictwo ustanowione do reprezentowania Wykonawcy/ów ubiegającego/cych się o udzielenie zamówienia publicznego. Pełnomocnictwo należy dołączyć w oryginale bądź kopii, potwierdzonej za zgodność z oryginałem notarialnie.
UWAGA: Wykonawcy mogą składać wszystkie wykazy, informacje czy oświadczenia także na własnych drukach, pod warunkiem, że będą one opracowane według schematu druków załączonych do niniejszej specyfikacji (złączniki nr 1-6 SIWZ).
VIII. Informacja na temat wadium:
Zamawiający nie wymaga wniesienia wadium.
IX. Kryteria oceny ofert i ich znaczenie:
1. Przy wyborze oferty najkorzystniejszej, zamawiający będzie się kierował następującymi kryteriami:
1) Cena ofertowa – znaczenie 90 pkt
KC= (CN/COB) x 90 (max liczba punktów w ocenianej pozycji)
gdzie:
KC – ilość punktów w kryterium „cena”
CN – najniższa zaoferowana cena, spośród wszystkich ofert niepodlegających odrzuceniu
COB – cena zaoferowana w ofercie badanej nieodrzuconej
2) Gwarancja paneli PV – znaczenie 10 pkt
Oznacza okres udzielonej gwarancji na panele PV, dłuższy niż wymagalny minimalny okres podany przez Zamawiającego tj. min. 12 lat, liczony od daty odbioru końcowego, a krótszy niż 35 lat.
Oferta o najdłuższym okresie udzielonej gwarancji otrzyma 10 punktów. Pozostałe proporcjonalnie mniej, zgodnie z formułą:
KG= (GOB/GN) x 10 (max liczba punktów w ocenianej pozycji),
gdzie:
KG – ilość punktów w kryterium „gwarancja”
GN – najdłuższy okres udzielonej gwarancji (w latach) spośród ofert nieodrzuconych
GOB – okres gwarancji (w latach) oferty badanej nieodrzuconej
Łączna liczba punktów przyznanych danej ofercie = KC+KG
X. Miejsce i termin składania ofert:
Oferty należy składać do dnia: 07.09.2015 do godz. 10:00
Urząd Gminy Kochanowice, ul. Wolności nr 5, 42-713 Kochanowice Pokój nr 11 (sekretariat)
Oferty zostaną otwarte dnia: 07.09.2015 o godz. 1015
Urząd Gminy Kochanowice ul. Wolności nr 5, 42-713 Kochanowice Pokój nr : Sala Narad, I piętro
XI. Termin związania ofertą:
Wykonawca pozostaje związany ofertą przez okres 30 dni, od ostatecznego terminu składania ofert.
XII. Informacje o zamiarze zawarcia umowy ramowej:
Zamawiający nie przewiduje zawarcia umowy ramowej.
XIII. Informacje o zamiarze ustanowienia dynamicznego systemu zakupów wraz z adresem strony internetowej, na której będą zamieszczane dodatkowe informacje dotyczące dynamicznego systemu zakupów: Zamawiający nie przewiduje ustanowienia dynamicznego systemu zakupów.
XIV. Informacje o przewidywanym wyborze najkorzystniejszej oferty z zastosowaniem aukcji elektronicznej wraz z adresem strony internetowej, na której będzie prowadzona aukcja elektroniczna: Zamawiający nie przewiduje aukcji elektronicznej.
XV. Informacja o przewidywanych zamówieniach uzupełniających:
Zamawiający nie przewiduje udzielenia zamówień uzupełniających.
XVI. Termin zamieszczenia ogłoszenia o zamówieniu w BZP: Ogłoszenie o zamówieniu zostało zamieszczone w Biuletynie Zamówień Publicznych 214406-2015 z dnia 20.08.2015 r.
Wójt Gminy Kochanowice
Informacje turystyczne
Straż Gminna
Odpady – podmenu
- Deklaracja o wysokości opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi
- Opłata za gospodarowanie odpadami komunalnymi
- Harmonogram odbioru odpadów
- Zasady segregacji
- Zużyty sprzęt elektryczny i elektroniczny
- PSZOK
- Odpady w liczbach
- Przedsiębiorcy odbierający odpady komunalne
- Podstawy prawne
- Ciekawostki
- Kontakt – gospodarka odpadami
-
Urząd Gminy Kochanowice
Adres:ul. Wolności 5
42-713 Kochanowice
woj. śląskie
Telefon:34 3533 (100-102)
Email:gmina@kochanowice.pl