„Czyste Powietrze” – możliwość skorzystania z kredytu
Od 6 lipca br. w Programie „Czyste Powietrze” uruchomiony został nabór wniosków o dotację na cześciową spłatę kapitału kredytu bankowego. Rozwiązanie to ma zachęcić do skorzystania z Programu osoby, które nie dysponują gotówką i w związku z tym nie mają możliowści sfinasowania przedsięwzięcia. Przypomnijmy, że w ramach Programu „Czyste Powietrze” w budynkach jednorodzinnych można wymienić, zakupić i zamontować źródło ciepła, instalację centralnego ogrzewania i ciepłej wody użytkowej, ocieplić przegrody budowlane, wymienić stolarkę drzwiową i okienną, zamontować wentylację mechaniczną z odzyskiem ciepła, mikroinstalację fotowoltaiczną, a także sfinansować dokumentację (audyt energetyczny, dokumentacja projektowa).
W przypadku zainteresowania ścieżką bankową procedura wygląda następująco:
- wniosek o kredyt należy złożyć w placówce Banku Ochrony Środowiska Kredyt Czyste Powietrze | Bank Ochrony Środowiska (bosbank.pl) lub Alior Bank Kredyt Czyste Powietrze – Alior Bank ,
- bank oceni zdolność kredytobiorcy do spłaty kredytu,
- po pozytywnej ocenie zdolności kredytowej doradca banku w imieniu wnioskodawcy wypełni wniosek o dotację i wyśle go do Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Katowicach (WFOŚiGW),
- WFOŚiGW oceni wniosek i zawrze z wnioskodawcą umowę dotacji,
- bank wypłaci środki z kredytu na rachunek wnioskodawcy,
- po zrealizowaniu przedsięwzięcia wnioskodawca rozlicza się w WFOŚiGW,
- WFOŚiGW przekaże dotację do banku, a bank spłaci część kredytu.
W przypadku korzystania ze ścieżki bankowej należy pamiętać, że część warunków dofinansowania została zmieniona w stosunku do zwykłej ścieżki (realizowanej za pośrednictwem WFOŚiGW, w tym gminnych punktów konsultacyjno-informacyjnych). Najważniejsze zmiany to:
- rozpoczęcie przedsięwzięcia:
- w przypadku wniosków składanych w WFOŚiGW: do 6 miesięcy przed złożeniem wniosku
- w przypadku banków: od daty złożenia wniosku
- okres realizacji:
- WFOŚiGW: 30 miesięcy od dnia złożenia wniosku
- bank: 18 miesięcy od dnia złożenia wniosku
- rozliczenie wniosku:
- WFOŚiGW: maksymalnie w trzech częściach
- bank: rozliczenie całości po zakończeniu przedsięwzięcia
- korekta wniosku:
- WFOŚiGW: tak
- bank: nie, możliwość ponownego złożenia wniosku.
Z zasadami Programu „Czyste Powietrze” można zapoznać się na stronie internetowej www.czystepowietrze.gov.pl. Zapraszamy również do Gminnego Punktu Konsultacyjno-Informacyjnego, który mieści się w Kochcicach przy ul. Wspólnej 55A przy Biurze ds. gospodarki odpadami komunalnymi.
Informacje turystyczne
Straż Gminna
Odpady – podmenu
- Deklaracja o wysokości opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi
- Opłata za gospodarowanie odpadami komunalnymi
- Harmonogram odbioru odpadów
- Zasady segregacji
- Zużyty sprzęt elektryczny i elektroniczny
- PSZOK
- Odpady w liczbach
- Przedsiębiorcy odbierający odpady komunalne
- Podstawy prawne
- Ciekawostki
- Kontakt – gospodarka odpadami
-
Urząd Gminy Kochanowice
Adres:ul. Wolności 5
42-713 Kochanowice
woj. śląskie
Telefon:34 3533 (100-102)
Email:gmina@kochanowice.pl