Rejestracja Uchodźców z Ukrainy
– status UKR i nr PESEL
Uprzejmie informujemy, że w dniu 16 marca 2022 r. (środa) Urząd Gminy Kochanowice rozpoczyna rejestrację obywateli Ukrainy, którzy przekroczyli granicę Rzeczpospolitej Polskiej po 24 lutego 2022 r.
Rejestracja dotyczy:
- obywateli Ukrainy
- obywateli Ukrainy posiadających Kartę Polaka
- członków rodziny obywateli Ukrainy posiadających Kartę Polaka
- małżonka obywatela Ukrainy nie posiadającego obywatelstwa ukraińskiego.
Pobyt będzie uznany za legalny w okresie 18 miesięcy licząc od dnia 24 lutego br.
W przypadku gdy wjazd obywatela Ukrainy na terytorium RP nie został zarejestrowany przez Komendanta placówki Straży Granicznej podczas kontroli granicznej, jego pobyt na terytorium Polski będzie rejestrowany po złożeniu wniosku w urzędzie gminy o nadanie numeru PESEL.
Najważniejsze informacje dotyczące uzyskania numeru PESEL można znaleźć na stronie: https://www.gov.pl/web/gov/uzyskaj-numer-pesel-oraz-profil-zaufany–usluga-dla-obywateli-ukrainy
Rejestracja odbywać będzie się w budynku Urzędu Gminy Kochanowice, ul. Wolności 5,
42-713 Kochanowice, parter, pok. nr 5.
UWAGA!!!
Rejestracji podlegają wyłącznie wyżej wymienione osoby, które po 24 lutego 2022 r. przybyły do Polski wyłącznie z terytorium Ukrainy.
Nie podlegają w tym trybie rejestracji osoby, które przybyły do Polski z terytorium innych państw, np. Słowacji, Węgier, Białorusi.
Rejestracji podlegają zarówno osoby dorosłe jak i małoletni.
W trakcie wizyty w Urzędzie Gminy Kochanowice każda z osób powinna posiadać jedną, aktualną, kolorową fotografię, ukazującą wizerunek twarzy na wprost:
- Kolorowa fotografia o wymiarach 35×45 mm, wykonaną na jednolitym jasnym tle, z równomiernym oświetleniem, mającą dobrą ostrość oraz odwzorowującą naturalny kolor skóry, obejmującą wizerunek od wierzchołka głowy do górnej części barków, tak aby twarz zajmowała 70-80% fotografii, przedstawiającą osobę w pozycji frontalnej, z zachowaniem symetrii w pionie, i odzwierciedlającą w sposób niebudzący uzasadnionych wątpliwości wizerunek twarzy osoby
- Fotografię wykonuje się nie wcześniej niż 6 miesięcy przed dniem złożenia wniosku
- Osoba na fotografii patrzy na wprost oraz ma naturalny wyraz twarzy, zamknięte usta, twarz nieprzysłoniętą włosami, widoczne brwi, oczy i źrenice.
- Osoba na fotografii jest przedstawiona bez nakrycia głowy. Osoba nosząca nakrycie głowy zgodnie z zasadami swojego wyznania może załączyć fotografię przedstawiającą ją w nakryciu głowy, o ile wizerunek twarzy jest w pełni widoczny, a osoba ta przedłoży zaświadczenie o przynależności do kościoła lub innego związku wyznaniowego zarejestrowanego w Rzeczypospolitej Polskiej zgodnie z właściwymi dla nich przepisami. Osoba może także załączyć fotografię przedstawiającą ją w nakryciu głowy, o ile uprawdopodobni, że taka potrzeba wynika z konsekwencji przebytego leczenia lub zaistniałego wypadku.
- Osoba na fotografii jest przedstawiona bez okularów z ciemnymi szkłami. Osoba z wadą narządu wzroku może załączyć fotografię przedstawiającą ją w okularach z ciemnymi szkłami, o ile osoba ta przedłoży orzeczenie o niepełnosprawności osoby do 16. roku życia lub orzeczenie o stopniu niepełnosprawności osoby, która ukończyła 16 lat, z powodu wrodzonej lub nabytej wady narządu wzroku.
- Osoba, która posiada orzeczenie o niepełnosprawności lub orzeczenie o stopniu niepełnosprawności, wydane zgodnie z przepisami o orzekaniu o niepełnosprawności i stopniu niepełnosprawności, a także osoba, której stan zdrowia nie pozwala na spełnienie wymogów fotografii może załączyć fotografię niespełniającą tych wymogów.
- Fotografia osoby do 5. roku życia może nie spełniać wymogów w zakresie wizerunku
W trakcie wizyty w Urzędzie Gminy osoby powinny posiadać dokument tożsamości, tj. paszport lub Karta Polaka lub inny dokument ze zdjęciem umożliwiający ustalenie tożsamości (np. prawo jazdy, legitymacja studencka) lub dokument potwierdzający urodzenie (dot. osób poniżej 18 roku życia) – urzędnik potwierdzi tożsamość także na podstawie dokumentu już unieważnionego.
W przypadku braku ww. dokumentów potwierdzenie tożsamości następuje na podstawie oświadczenia, składanego pod odpowiedzialnością karną.
Podczas składania wniosku pobiera się odciski palców od osoby powyżej 12 roku życia, której wniosek dotyczy.
Odcisków nie pobiera się :
- od osoby poniżej 12 roku życia
- od której chwilowo fizycznie nie jest możliwe pobranie odcisków któregokolwiek z palców
- od której pobranie odcisków jest fizycznie niemożliwe.
W wyniku rejestracji każda osoba uzyska nr PESEL i zostanie wprowadzona do Systemu Rejestrów Państwowych, dzięki czemu będzie mogła korzystać z systemu oświaty, opieki społecznej, systemu ochrony zdrowia, rejestracji w urzędach pracy.
UWAGA! W celu sprawnego złożenia wniosku o uzyskanie numeru PESEL prosimy, aby nie wszyscy Ukraińcy, udali się pierwszego dnia do urzędu.
Informacje turystyczne
Straż Gminna
Odpady – podmenu
- Deklaracja o wysokości opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi
- Opłata za gospodarowanie odpadami komunalnymi
- Harmonogram odbioru odpadów
- Zasady segregacji
- Zużyty sprzęt elektryczny i elektroniczny
- PSZOK
- Odpady w liczbach
- Przedsiębiorcy odbierający odpady komunalne
- Podstawy prawne
- Ciekawostki
- Kontakt – gospodarka odpadami
-
Urząd Gminy Kochanowice
Adres:ul. Wolności 5
42-713 Kochanowice
woj. śląskie
Telefon:34 3533 (100-102)
Email:gmina@kochanowice.pl