Druk zgłoszenia pobytu stałego odrębne dla każdej osoby meldującej się oraz druk wymeldowania znajdują się na stronie bip.kochanowice.pl
II. Wymagane załączniki
Potwierdzenie wymeldowania z ostatniego miejsca pobytu stałego.
III. Dokumenty do wglądu
formularz „zgłoszenie pobytu stałego”
dowód osobisty lub paszport
dokument potwierdzający tytuł prawny do lokalu (oryginał do wglądu) tj. w szczególności: umowa cywilno-prawna, wypis z księgi wieczystej, decyzja administracyjna lub orzeczenie sądu
IV. Opłaty*
brak
V. Termin załatwienia sprawy
Od ręki w przypadku posiadania pełnej dokumentacji, w przypadku wątpliwości – postępowanie administracyjne.
VI. Miejsce i sposób załatwienia sprawy
Urząd Gminy Kochanowice, ul. Wolności 5, pokój nr 5
tel.: 34 3533 100 do 102 wew. 138
w godzinach:
poniedziałek: 7:30 – 15:30
wtorek: 7:30 – 16:00
środa: 7:30 – 15:30
czwartek: 7:30 – 15:30
piątek: 7:30 – 15:00
VII. Tryb odwoławczy
brak
VIII. Opłaty za odwołanie
brak
IX. Podstawa Prawna
Ustawa z dnia 10 kwietnia 1974 r. o ewidencji ludności i dowodach osobistych (Tekst jednolity Dz.U. 2001 Nr 87 poz. 960 z późniejszymi zmianami)
Rozporządzenie Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 24 grudnia 2002 r w sprawie zgłaszania i przyjmowania danych niezbędnych do zameldowania i wymeldowania oraz prowadzenia ewidencji ludności utraconych dowodów osobistych (Dz.U. nr 236,poz.1999 z 2002 roku).
X. Uwagi
Kto może wystąpić z wnioskiem/zainicjować sprawę:
Osoba zobowiązana do zameldowania się na pobyt stały.
Za osobę nieposiadającą zdolności do czynności prawnych lub posiadającą ograniczoną zdolność do czynności prawnych obowiązek meldunkowy wykonuje jej przedstawiciel ustawowy, opiekun prawny lub inna osoba sprawująca nad nią faktyczną opiekę w miejscu ich wspólnego pobytu.
Potwierdzenia pobytu stałego osoby zgłaszającej pobyt stały dokonuje właściciel lub inny podmiot dysponujący tytułem prawnym do lokalu na formularzu zgłoszenia pobytu stałego.
Uwagi: Obywatel polski przebywający na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej jest obowiązany zameldować się w miejscu pobytu stałego lub czasowego najpóźniej w 30 dniu, licząc od dnia przybycia do tego miejsca.
Obywatel polski dokonuje zameldowania się na pobyt stały lub czasowy w formie pisemnej na formularzu w organie gminy właściwym ze względu na położenie nieruchomości, w której zamieszkuje, przedstawiając do wglądu dowód osobisty lub paszport.
Zgłoszenie urodzenia dziecka dokonane we właściwym urzędzie stanu cywilnego zastępuje zameldowanie. Datą zameldowania jest data sporządzenia aktu urodzenia.
Organ dokonujący zameldowania na pobyt stały wydaje z urzędu osobie zaświadczenie o zameldowaniu na pobyt stały.
Zameldowania się w miejscu pobytu stałego można dopełnić przez pełnomocnika, legitymującego się pełnomocnictwem, po okazaniu przez pełnomocnika do wglądu jego dowodu osobistego lub paszportu.