Projekty unijne
  • English
  • Deutsch
  • Polski
  • A  A  A  A  
  • logo

  • English
  • Deutsch
  • Polski
  • A  A  A  A  
logo

Gmina Kochanowice

serwis informacyjny Urzędu Gminy

  • Strona główna
  • Aktualności
  • Galerie
  • Wydarzenia
  • Urząd Gminy
  • Kontakt
  • Filmy
  • BIP

Zezwolenie na usunięcie drzew i krzewów

Zezwolenie na usunięcie drzew i krzewów

Wymagane dokumenty:

Wniosek o wydanie zezwolenia na usunięcie drzew lub krzewów składa posiadacz nieruchomości. Jeżeli posiadacz nieruchomości nie jest właścicielem lub użytkownikiem wieczystym – do wniosku dołącza się zgodę jej właściciela.

Wniosek powinien zawierać:

1.  imię, nazwisko i adres albo nazwę i siedzibę posiadacza i właściciela nieruchomości;

2.  tytuł prawny władania nieruchomością;

3.  nazwę gatunku drzewa lub krzewu;

4.  obwód pnia drzewa mierzonego na wysokości 130 cm;

5.  przeznaczenia terenu, na którym rośnie drzewo lub krzew;

6.  przyczynę i termin zamierzonego usunięcia drzewa lub krzewu;

7.  wielkość powierzchni, z której zostaną usunięte krzewy;

8.  rysunek lub mapę określającą usytuowanie drzewa lub krzewu w stosunku do granic nieruchomości i obiektów budowlanych istniejących lub budowanych na tej nieruchomości.

Uwaga:

– zezwolenie na usunięcie drzew lub krzewów z terenu nieruchomości wpisanej do rejestru zabytków wydaje Śląski Wojewódzki Konserwator Zabytków w Katowicach;

Miejsce złożenia dokumentów:

Urząd Gminy Kochanowice, ul. Wolności 5, parter Biuro Podawcze

Opłaty:

Zwolnione z opłaty skarbowej

Termin i sposób załatwienia:

Zezwolenie wydaje się w formie decyzji administracyjnej po przeprowadzeniu oględzin w terenie przez pracowników Urzędu Gminy.

Podstawa prawna:

art. 83 ust. 1 ustawy z dnia 16 kwietnia 2004 r. o ochronie przyrody (Dz. U. z 2009 r. Nr 151, poz. 1220 z późn. zm.).

Tryb odwoławczy:

Od decyzji służy prawo odwołania do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w terminie 14 dni od daty otrzymania decyzji za pośrednictwem organu wydającego decyzję.

Inne informacje:

Usunięcie drzew lub krzewów z terenu nieruchomości może nastąpić po uzyskaniu zezwolenia wydanego przez Wójta Gminy, przy czym zezwolenie na usunięcie drzew lub krzewów z nieruchomości wpisanej do rejestru zabytków wydaje Śląski Wojewódzki Konserwator Zabytków w Katowicach.

Wydanie zezwolenia na usunięcie drzew lub krzewów może być uzależnione od przesadzenia drzew lub krzewów w miejsce wskazane przez wydającego zezwolenie albo zastąpienia ich innymi drzewami lub krzewami, w liczbie nie mniejszej niż liczba usuwanych drzew lub krzewów.

Zgodnie z art. 83 ust. 6 ustawy o ochronie przyrody uzyskania zezwolenia nie wymaga usunięcie drzew lub krzewów:

1.  w lasach;

2.  owocowych, z wyłączeniem rosnących na terenie nieruchomości wpisanej do rejestru zabytków oraz w granicach parku narodowego lub rezerwatu przyrody – na obszarach nieobjętych ochroną krajobrazową;

3.  na plantacjach drzew i krzewów;

4.  których wiek nie przekracza 10 lat;

5.  usuwanych w związku z funkcjonowaniem ogrodów botanicznych lub zoologicznych;

6.  usuwanych na podstawie decyzji właściwego organu z obszarów położonych między linią brzegu a wałem przeciwpowodziowym lub naturalnym wysokim brzegiem, w który wbudowano trasę wału przeciwpowodziowego, z wałów przeciwpowodziowych i terenów w odległości mniejszej niż 3 m od stopy wału;

7.  które utrudniają widoczność sygnalizatorów i pociągów, a także utrudniają eksploatację urządzeń kolejowych albo powodują tworzenie na torowiskach zasp śnieżnych, usuwanych na podstawie decyzji właściwego organu;

8.  stanowiących przeszkody lotnicze, usuwanych na podstawie decyzji właściwego organu;

9. usuwanych na podstawie decyzji właściwego organu ze względu na potrzeby związane z utrzymaniem urządzeń melioracji wodnych szczegółowych.

Przy wydawaniu zezwoleń pobiera się opłaty za usunięcie drzew i krzewów.

Zgodnie z art. 86 ust. 1 i 2 opłat nie pobiera się za usunięcie drzew i krzewów:

1. na których usunięcie nie jest wymagane zezwolenie;

2. na których usunięcie osoba fizyczna uzyskała zezwolenie na cele niezwiązane z prowadzeniem działalności gospodarczej;

3. jeżeli usunięcie jest związane z odnową i pielęgnacją drzew rosnących na terenie nieruchomości wpisanej do rejestru zabytków;

4. które zagrażają bezpieczeństwu ludzi lub mienia w istniejących obiektach budowlanych;

5. które zagrażają bezpieczeństwu ruchu drogowego oraz kolejowego albo bezpieczeństwu żeglugi;

6. w związku z przebudową dróg publicznych i linii kolejowych;

7. które posadzono lub wyrosły na nieruchomości po zakwalifikowaniu jej w miejscowym planie zagospodarowania przestrzennego na cele budowlane;

8. z terenów zieleni komunalnej, z parków gminnych, z ogrodów działkowych i z zadrzewień, w związku z zabiegami pielęgnacyjnymi drzew i krzewów;

9. które obumarły lub nie rokują szansy na przeżycie, z przyczyn niezależnych od posiadacza nieruchomości;

10. topoli o obwodzie pnia powyżej 100 cm, mierzonego na wysokości 130 cm, nienależących do gatunków rodzimych, jeżeli zostaną zastąpione w najbliższym sezonie wegetacyjnym drzewami innych gatunków;

11. jeżeli usunięcie wynika z potrzeb ochrony roślin, zwierząt i grzybów objętych ochroną gatunkową lub ochrony siedlisk przyrodniczych;

12. z grobli stawów rybnych;

13. jeżeli usunięcie było związane z regulacją i utrzymaniem koryt cieków naturalnych, wykonywaniem i utrzymaniem urządzeń wodnych służących kształtowaniu zasobów wodnych oraz ochronie przeciwpowodziowej w zakresie niezbędnym do wykonania i utrzymania tych urządzeń.

Uwaga: za usuwanie drzew lub krzewów bez wymaganego zezwolenia, a także zniszczenie drzew lub krzewów wymierza się administracyjną karę pieniężną.

Uwaga: przepisów ustawy o ochronie przyrody nie stosuje się do drzew i krzewów rosnących w lasach i na gruntach leśnych. Usuwanie drzew w lasach i na gruntach leśnych reguluje ustawa z dnia 28 września 1991 r. o lasach (Dz. U. z 2005 r. Nr 45, poz. 435 z późn. zm.).

W sprawie wydawania zezwoleń na usunięcie drzew w lasach należy kontaktować się z leśnikiem z najbliższego Nadleśnictwa.

Formularze i załączniki:

druk wniosku o wydanie decyzji na wycięcie drzewa lub krzewu

PrintFriendly and PDFDrukuj lub eksportuj do PDF

  • pas
    • Odpady
    • Ekologia
    • ZOG ZOSP RP
    • Rolnictwo
    • Sport
    • Wieści Gminne
    • Gmina w skrócie
    • Oświata
    • Turystyka
    • GOPS
    • Wydarzenia
    • Jakość powietrza
    • Transport Publiczny
    • Wirtualne biuro
    • Kultura
    • Wybory
    • GCKiI
    • Skrzynka Podawcza
    • Przetargi
    • Sołectwa
    • Profilaktyka
    • Biblioteka
    • Projekty Unia Europejska
    • Ukraina
    • Czyste powietrze
    • Cyberbezpieczeństwo
  • pas
  • 2-partnerstwo2-partnerstwo 1-mapa-gminy 12-spichlerz
  • 15-ewidencja3-urzad-skarbowy 4-osp 6-schronisko 7-dogtreking 8-6latki 9-wybory2014 10-nss 11-gminny-portal-mapowy 13-swgip 14-nsr
  • pas
  • Urząd Gminy Kochanowice

    Adres:
    ul. Wolności 5
    42-713 Kochanowice
    woj. śląskie


    Telefon:
    34 3533 (100-102)


    Fax:
    34 353 31 05


    Mail:
    gmina@kochanowice.pl



logo
  • Kontakt
  • Zarządzanie kryzysowe
  • Urząd skarbowy
  • Schöllkrippen
  • Portal mapowy
  • Narodowe Siły Rezerwowe
  • Dogtrekking
  • Aktualności
  • Mapa strony
  • Mikroporady
  • Urząd Gminy
  • Deklaracja dostępności WCAG 2.1
  • Godziny urzędowania
  • Pn 7:30 - 15:30
  • Wt 7:30 - 16:00
  • Śr 7:30 - 15:30
  • Czw 7:30 - 15:30
  • Pt 7:30 - 15:00
top

Copyright © 2016 Gmina Kochanowice



Przewiń do zawartości
Open toolbar

Narzędzia dostępności

  • Szarość
  • Wysoki Kontrast
  • Negatyw
  • Jasne tło
  • Podkreślenie linków
  • Czytelna czcionka
  • Reset