Projekty unijne
  • English
  • Deutsch
  • Polski
  • A  A  A  A  
  • logo

  • English
  • Deutsch
  • Polski
  • A  A  A  A  
logo

Gmina Kochanowice

serwis informacyjny Urzędu Gminy

  • Strona główna
  • Aktualności
  • Galerie
  • Wydarzenia
  • Urząd Gminy
  • Kontakt
  • Filmy
  • BIP

Zgłoszenie urodzenia dziecka

 

herb

Urząd Gminy Kochanowice
ul. Wolności 5, 42-713 Kochanowice
tel.: (34) 3533100-102
fax: (34) 3533105
e-mail: gmina@kochanowice.pl

Godziny urzędowania
Poniedziałek 7:30-15:30
Wtorek 7:30-16:00
Środa 7:30-15:30
Czwartek 7:30-15:30
Piątek 7:30-15:00

Karta Informacyjna

Sprawa

Zgłoszenie urodzenia dziecka

I. Wymagane dokumenty

  1. Dla dziecka pochodzącego z małżeństwa:
    1. dowody osobiste rodziców (do wglądu).
  2. Dla dziecka gdy matka jest panną (bez uznania przez biologicznego ojca):
    1. dowód osobisty matki dziecka (do wglądu).
  3. Dla dziecka gdy matka jest panną (z uznaniem przez biologicznego ojca) :
    1. obecność obojga rodziców,
    2. dowody osobiste rodziców (do wglądu).
  4. Dla dziecka gdy matka jest osobą rozwiedzioną lub pozostającą w separacji :
    1. dowód osobisty matki dziecka (do wglądu).
  5. Dla dziecka gdy matka jest wdową :
    1. dowód osobisty matki dziecka (do wglądu).
  6. Pełnomocnictwo – w przypadku ustanowienia pełnomocnika (oryginał lub urzędowo poświadczony odpis).
II. Opłaty*

  • brak
III. Termin załatwienia sprawy

  1. Zgłoszenia urodzenia dziecka dokonuje się ustnie.
  2. Kartę urodzenia przekazują, w terminie 3 dni od dnia jej sporządzenia, a kartę martwego urodzenia w terminie 1 dnia od dnia jej sporządzenia, podmioty wykonujące działalność leczniczą.
  3. Sprawa załatwiana jest niezwłocznie.
  4. Odpis aktu urodzenia wydawany jest bezpośrednio po sporządzeniu aktu urodzenia.
IV. Miejsce i sposób załatwienia sprawy

  • Wymagane dokumenty należy złożyć we właściwym Urzędzie Stanu Cywilnego.
V. Tryb odwoławczy

  1. Tryb odwoławczy występuje tylko w przypadku jeżeli kierownik Urzędu Stanu Cywilnego odmawia przyjęcia oświadczenia o wyborze imienia lub imion dziecka.
  2. Odwołanie wnosi się do Wojewody w terminie 14 dni od dnia doręczenia rozstrzygnięcia, za pośrednictwem organu, który to rozstrzygnięcie wydał. Odwołanie należy złożyć na jeden z poniższych sposobów:
    1. Pisemnie pocztą tradycyjną (dla celów dowodowych zaleca się przesłanie listem poleconym).
    2. Bezpośrednio w siedzibie urzędu w godzinach jego pracy.

    Odwołanie można przesłać pocztą tradycyjną na adres:

    Urząd Stanu Cywilnego, ul. Wolności 5, pokój nr 5
    tel.: 34 3533 100 do 102 wew. 138

    w godzinach:

    poniedziałek: 7:30 – 15:30

    wtorek: 7:30 – 16:00

    środa: 7:30 – 15:30

    czwartek: 7:30 – 15:30

    piątek: 7:30  – 15:00

  3. O zachowaniu terminu decyduje data złożenia odwołania w Urzędzie lub data jego nadania w polskiej placówce pocztowej operatora wyznaczonego.
  4. W trakcie biegu terminu do wniesienia odwołania strona może zrzec się prawa do wniesienia odwołania wobec organu administracji publicznej, który wydał decyzję.
  5. Z dniem doręczenia organowi administracji publicznej oświadczenia o zrzeczeniu się prawa do wniesienia odwołania przez ostatnią ze stron postępowania, decyzja staje się ostateczna i prawomocna, co oznacza, iż decyzja podlega wykonaniu i brak jest możliwości zaskarżenia decyzji.
  6. Wniesienie odwołania jest wolne od opłat.
VI. Podstawa Prawna

  1. Ustawa z dnia 28 listopada 2014 r. Prawo o aktach stanu cywilnego (Tekst jednolity Dz.U. z 2016 r. poz. 2064).
  2. Ustawa z dnia 25 lutego 1964 r. Kodeks rodzinny i opiekuńczy (Tekst jednolity Dz.U. z 2017 r. poz. 682).
  3. Rozporządzenie Ministra Spraw Wewnętrznych z dnia 29 stycznia 2015 r. w sprawie wzorów dokumentów wydawanych z zakresu rejestracji stanu cywilnego ( Dz.U. z 2015 r. poz. 194).
  4. Rozporządzenie Ministra Zdrowia z dnia 12 stycznia 2015 r. w sprawie wzorów karty urodzenia i karty martwego urodzenia (Dz.U. z 2015 r. poz. 171).
VII. Uwagi

  1. Zgłoszenia urodzenia dziecka należy dokonać w ciągu 21 dni od dnia sporządzenia karty urodzenia, a w przypadku gdy dziecko urodziło się martwe w terminie 3 dni od dnia sporządzenia karty martwego dziecka.
  2. Jeżeli ne dokonano zgłoszenia w terminie 21 dni od dnia sporządzenia karty urodzenia, lub w terminie 3 dni od dnia sporządzenia karty martwego urodzenia, kierownik urzędu stanu cywilnego sporządza z urzędu akt urodzenia na podstawie karty urodzenia albo karty martwego dziecka.
  3. Do zgłoszenia urodzenia dziecka są zobowiązani:
    1. ojciec lub matka dziecka posiadający pełną zdolność do czynności prawnych,
    2. matka lub ojciec dziecka, którzy ukończyli 16 lat, jeżeli posiadają ograniczoną zdolność do czynności prawnych,
    3. przedstawiciel ustawowy lub opiekun matki.

    Zgłoszenia urodzenia można dokonać przez pełnomocnika.

  4. Urodzenie dziecka rejestruje się w urzędzie stanu cywilnego właściwym ze względu na miejsca urodzenia (dziecko urodzone w szpitalu np. w Lublińcu zgłaszamy w USC w Lublińcu)

 

PrintFriendly and PDFDrukuj lub eksportuj do PDF

  • Informacje turystyczne

    • Turystyka
    • Przyroda
      • Ścieżka dydaktyczna „Na Brzozę”
      • Walory przyrodnicze
      • Pomniki przyrody
    • Historia
    • Zabytki
    • Baza noclegowa
      • Schronisko Młodzieżowe
      • Agroturystyka
      • Inne
    • Restauracje
    • Hale sportowe
    • Boiska sportowe i place zabaw
  • Straż Gminna

    • Ogłoszenia Straży Gminnej
    • Akty prawne
    • Fotoradar
    • Zwierzaki
  • Odpady – podmenu

    • Deklaracja o wysokości opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi
    • Opłata za gospodarowanie odpadami komunalnymi
    • Harmonogram odbioru odpadów
    • Zasady segregacji
    • Zużyty sprzęt elektryczny i elektroniczny
    • PSZOK
    • Odpady w liczbach
    • Przedsiębiorcy odbierający odpady komunalne
    • Podstawy prawne
    • Ciekawostki
    • Kontakt – gospodarka odpadami
  • pas
    • Odpady
    • Ekologia
    • ZOG ZOSP RP
    • Rolnictwo
    • Sport
    • Wieści Gminne
    • Gmina w skrócie
    • Oświata
    • Turystyka
    • GOPS
    • Wydarzenia
    • Jakość powietrza
    • Transport Publiczny
    • RODO
    • Wirtualne biuro
    • Kultura
    • Wybory
    • GCKiI
    • Skrzynka Podawcza
    • Przetargi
    • Sołectwa
    • Profilaktyka
    • Biblioteka
    • Projekty Unia Europejska
    • Ukraina
    • Czyste powietrze
    • Cyberbezpieczeństwo
    • Nieodpłatna pomoc prawna
  • pas
  • 2-partnerstwo2-partnerstwo 1-mapa-gminy 13-lkgs
  • 15-ewidencja3-urzad-skarbowy 4-osp 6-schronisko 7-dogtreking 8-6latki 9-wybory2014 10-nss 11-gminny-portal-mapowy 13-swgip 14-nsr
  • pas
  • Urząd Gminy Kochanowice

    Adres:
    ul. Wolności 5
    42-713 Kochanowice
    woj. śląskie


    Telefon:
    34 3533 (100-102)


    Fax:
    34 353 31 05


    Mail:
    gmina@kochanowice.pl



logo
  • Kontakt
  • Zarządzanie kryzysowe
  • Urząd skarbowy
  • Schöllkrippen
  • Portal mapowy
  • Narodowe Siły Rezerwowe
  • Dogtrekking
  • Aktualności
  • Mapa strony
  • Mikroporady
  • Urząd Gminy
  • Deklaracja dostępności WCAG 2.1
  • Godziny urzędowania
  • Pn 7:30 - 15:30
  • Wt 7:30 - 16:00
  • Śr 7:30 - 15:30
  • Czw 7:30 - 15:30
  • Pt 7:30 - 15:00
top

Copyright © 2016 Gmina Kochanowice



Przewiń do zawartości
Open toolbar

Narzędzia dostępności

  • Szarość
  • Wysoki Kontrast
  • Negatyw
  • Jasne tło
  • Podkreślenie linków
  • Czytelna czcionka
  • Reset